Eduskunta herätti mielenkiintoa

20.2.2019
Kategoriat: Yleinen

Ryhmä neuroyhdistyksen jäseniä pääsi käymään eduskunnassa ma 18.2. kansanedustaja Mia Laihon vieraina.

Jo etukäteen vierailu herätti suurta mielenkiintoa: ryhmän 25 paikkaa menivät täyteen alta aikayksikön jäsentiedotteen ilmestymisen jälkeen.

Eduskunnassa ohjelmassa oli ensin opastettu kierros, jonka kohokohtia olivat jyhkeän juhlava valtiosali, paternoster-hissit, joilla emme kuitenkaan päässeet ajamaan, ja tietysti lopuksi istuntosali. Koska maanantaisin ei järjestetä täysistuntoja, oli istuntosali tyhjä, mikä helpotti sen esittelyä parvekkeelta käsin.

Ohjelman toinen puoli oli tilaisuus keskustella Mia Laihon kanssa. Kahvinjuonnin aikana Mia alusti sote-asioista huomioiden erityisesti jäsenistöämme lähellä olevat asiat, kuten kuljetukset. Alustusta seurasi vilkas keskustelu, joka olisi jatkunut pidempäänkin, ellei meille varattu aika olisi tullut täyteen.