Leffakerho

Leffakerho jatkaa kokoontumisiaan! Korona koetteli kevään istuntoja, mutta leffakerhopa jatkaa toimintaansa myös kesäkuukausina.

Kesän 2022 kokoontumiset Arabianrannan Kerhohuoneella pidetään seuraavasti.

• MA 27.6. klo 15-18.
  • MA 25.7. klo 12-18 (huom, kaksoisaika kahden ranskalaiselokuvan kokonaisuudelle kera eväiden)
  • MA 15.8. klo 15-18.

Ennakkoilmoittautumisia ei tarvita, mutta kysymyksiä ja toiveita saa esittää kerhon vetäjälle arto.pajukallio(at)pp.inet.fi tai 040 528 4324.

Tervetuloa mukaan katsomaan ja keskustelemaan!

—————————————————-

Leffakerhon vetäjän esittely ja ohjelmanjulistus

Olen Arto Pajukallio, toimittaja ja kriitikko, erikoisaloinani musiikki ja elokuvat. Päätyökseni olen arvioinut television elokuvatarjontaa (Apu ja Katso 1983-2006, HS ja Nyt-liite 2006-2012, TV-Maailma 2013-) ja kun mielelläni jaan elämyksiä ja työn hektinen rytmi hellitti ilmoittauduin MS-leffakerhon uudeksi vetäjäksi.

Ajatuksenani olisi ettemme niinkään katsoisi monille jo kovin tuttuja suosikkielokuvia, niitä kuitenkaan väheksymättä, vaan etsisimme ehkä vähemmälle huomiolle jääneitä herkkuja ja löytöjä. Itse alustaisin elokuvista tekijöineen, taustoineen ja vastaanottoineen, ja yhdessä voimme keskustella miten teos vaikutti ja mitä ajatuksia meissä herätti.

Mitään jyrkkää ohjelmapoliittista linjaa en halua rajata, vaan yhteisissä keskusteluissa voimme käydä läpi ajatuksia ja toiveita – vaihtoehdot eivät hevin lopu! Myös yhteistyö muiden kerhojen ja ryhmien kanssa on tervetullutta.

Otan mielelläni jo ennakkoon vastaan ehdotuksia ja kysymyksiä, mutta mieluiten sähköpostilla.