Sovellettu tasapaino, Helsinki

Aika: maanantaisin 8.1.-22.4.2024 klo 16.30-18.00, (15 kertaa, Huom! Ryhmä ei kokoonnu 1.4.)

Paikka: Validia kuntoutus, Nordenskiöldinkatu 18 B, Helsinki

Ryhmän maksimikoko: 15 osallistujaa

Hinta: 100 €/kausi

Ryhmän ohjaajana toimii Evelin (Eve) Vlahopoulou, fysioterapeutti (YAMK), kinestetiikan ® tutor & sertifioitu ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti

• Kevään 2024 ryhmä on täynnä. Jonoon voi ilmoittautua sähköpostilla liikunta(at)huny.fi

Liikuntaryhmiin tulee tulla vähintään kuusi osallistujaa, jotta ryhmä voidaan toteuttaa.

Tiedustelut; liikunta(at)huny.fi tai neuroyhdistyksen järjestösihteerille (s-posti sihteeri(at)huny.fi, puhelin 040 751 4244).

Oletko kiinnostunut haastamaan ja kehittämään tasapainoasi? Tässä ryhmässä ei tingitä tuloksellisuudesta!

Treeni on jo vuosia vastannut haastavuudeltaan osallistujien odotuksiin, sillä se soveltuu yksilöllisesti jokaisen ryhmäläisen tarpeisiin tasapainon harjoittamisen osalta. Ryhmän henki toimii itsessään tärkeänä voimavarana, sillä yhteistoimijuudessa toteutetun liikuntatunnin on tarkoitus motivoida ja auttaa sinua kulkemaan eteenpäin kohti henkilökohtaisia tavoitteitasi. Ohjauksessa puolestaan keskitytään valmentamaan sinua voimavarakeskeisesti ja innostavasti, huomioiden myös yksilöllisiä tarpeitasi harjoitteiden soveltamisessa. Rento meininki on ollut tärkeä osa tämän ryhmän elinkaarta ja vaikka pääfocus pysyykin itse treenissä, huumoria on pidetty ryhmän tärkeänä voimavara.

Tämä monipuolisesti toimintakykyäsi tukeva ohjaus sisältää:

• Kehotietoisuuttasi lisäävän alkulämmittelyn
  • Tasapainoa ja lihaskuntoasi vahvistavan treeniosion
  • Liikkuvuusharjoituksia palautumisesi tukemiseksi

Ryhmä soveltuu hyvin myös apuvälineillä käveleville. Liikkuvuusharjoitukset ja venyttelyt toteutetaan lattiatasossa. Mikäli tarvitset apua siirtymisissä, esim. lattialle menemisessä ja sieltä ylös pääsemisessä, avustajasi on lämpimästi tervetullut mukaan ryhmään. Avustajasi saa tarvittaessa Eveltä lisävinkkejä ja opastusta voimavaralähtöiseen ohjaukseen ja avustettujen liikkuvuusharjoituksien toteuttamiseen.

Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan! Tähän ryhmään olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!

Tasapainoryhmäläisten kommentteja:

• Kiitos, että meidät kaikki huomioidaan jokaisessa treeneissä meidän jokaisen kunnon mukaan!
  • Ryhmä on tehokas ja osuu ”asian ytimeen”. Positiivista asennetta liikkumiseen!
  • Sain Bergin tasapainotestistä täydet pisteet, olen siitä kiitollinen!’
  • Ryhmästä saa arvokkaita vinkkejä ja ideoita kotiharjoitteluun
  • Mahtavaa päästä ryhmänä treenaamaan ja kiva nähdä vanhoja ja uusiakin ihmisiä
  • Ihana nähdä vertaisia sekä tietty Eveä. Ryhmässä on hyvä ja kannustava henki
  • Hauskaa, että myös samaa porukkaa jatkaa vuodesta toiseen. Saa suhteellisuudentajua omiin vaivoihinsa

Huomaathan, että ilmoittautuminen liikuntaryhmiin on sitova. Jos jostain syystä liikuntaryhmä ei kuitenkaan sovi sinulle, tulee peruutuksista ilmoittaa välittömästi tällä lomakkeella. Peruutuksen voi tehdä myös sähköpostilla osoitteeseen liikunta(at)huny.fi tai soittamalla yhdistyksen sihteerille (puhelin: 040 751 4244, soittoajat: ke 10-12, to 12-14). Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään ennen ryhmän toista kokoontumiskertaa, jonka jälkeen osallistujille lähetetään kausimaksu ryhmästä. Myöhempi peruuttaminen on mahdollista vain painavasta syystä (esim. lääkärintodistuksella). Kausimaksu peritään kaikilta, jotka eivät ole peruuttaneet osallistumistaan hyväksytysti.

Ryhmään osallistuminen laskutetaan pian ryhmän ensimmäisen kerran jälkeen. Lasku lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen osoitteesta no-reply@procountor.com. Huomaa, että lasku voi mennä myös roskapostiin tai muihin postissasi oleviin kansioihin. Tarkkaile postiasi pari viikkoa ryhmän käynnistymisen jälkeen. Mikäli et löydä laskua vaikka käyt ryhmässä, niin ilmoita siitä osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Jos yhteystietosi (sähköpostiosoite, postiosoite, puhelinnumero) muuttuu, muista aina ilmoittaa siitä myös osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Mikäli haluat laskun paperisena, voit valita sen ilmoittautumisen yhteydessä antamalla samalla postiosoitteesi.