Sovellettu vesiliikunta, Helsinki

Aika: keskiviikkoisin 10.1.-24.4.2024 (15 kertaa)

• Ryhmä 1: klo 17.30-18.15
  • Ryhmä 2: klo 18.15-19.00

Paikka: Validia kuntoutus, Nordenskiöldinkatu 18 B, Helsinki

Ryhmien maksimikoko: 10 osallistujaa/ryhmä

Hinta: 100 €/kausi

Ryhmä soveltuu omatoimisille liikuntarajoitteisille.

Ryhmän ohjaajana toimii Evelin (Eve) Vlahopoulou, fysioterapeutti (YAMK), kinestetiikan ® tutor & sertifioitu ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti

• Molemmat kevään 2024 ryhmät ovat täynnä. Jonoon voi ilmoittautua sähköpostilla liikunta(at)huny.fi

Liikuntaryhmiin tulee tulla vähintään kuusi osallistujaa, jotta ryhmä voidaan toteuttaa.

Olisiko vesiliikunta sinun juttusi? Jos vastasit myönteisesti, ei mikään ihme, sillä vedessä liikkuminen on tosiaan aika best: vapauttavaa ja terapeuttista! Vesi elementtinä mahdollistaa sekä sykettä kohottavan että niveliä kunnioittavan lihaskunto- ja tasapainotreenin toteutuksen ketterämmin. Liikkuvuusharjoituksetkin onnistuvat veden kannatuksen avulla mukavasti.

Nämä vesiliikuntatreenit ovat jo vuosia vastanneet haastavuudeltaan osallistujien odotuksiin, sillä ne soveltuvat yksilöllisesti jokaisen ryhmäläisen tarpeisiin. Ryhmien henki toimii itsessään tärkeänä voimavarana, sillä yhteistoimijuudessa toteutetun treenin on tarkoitus motivoida ja auttaa sinua kulkemaan eteenpäin kohti henkilökohtaisia tavoitteitasi. Ohjauksessa puolestaan keskitytään valmentamaan sinua voimavarakeskeisesti ja innostavasti, huomioiden myös yksilöllisiä tarpeitasi harjoitteiden soveltamisessa. Rento meininki on ollut tärkeä osa tämän ryhmän elinkaarta ja vaikka pääfocus pysyykin itse treenissä, huumoria on pidetty ryhmän tärkeänä voimavara.

Tämä monipuolisesti toimintakykyäsi tukeva ohjaus sisältää:

• Sykettä kohottavan alkulämmittelyn
  • Tasapainoa sekä lihas- ja/tai kestävyyskuntoasi vahvistavan treeniosion
  • Liikkuvuusharjoituksia palautumisesi tukemiseksi

Ryhmä soveltuu hyvin myös apuvälineillä käveleville. Mikäli tarvitset apua turvallisen vedessä liikkumisen takaamiseksi tai muuta jeesiä esim. pukkaritoimissa avustajasi on lämpimästi tervetullut mukaan ryhmään. Avustajasi saa tarvittaessa Eveltä lisävinkkejä ja opastusta voimavaralähtöiseen ohjaukseen vedessä.

Tule rohkeasti mukaan kokeilemaan! Tähän ryhmään olet tervetullut juuri sellaisena kuin olet!

Vesiliikuntaryhmäläisten kommentteja:

• Toivon korkeaa harjoitteluintensiteettiä ja haastavuutta liikkeisiin (kuten nyt onkin). Vaihtoehtoiset liikkeet ovat olleet hyviä, silloin kuin toimintakyky ei riitä johonkin harjoitteeseen
  • Toivon monipuolista treeniä, juuri sellaista mitä ryhmässä on aiemminkin ollut.
  • Allastreenisi ovat hyviä. Vedessä on helpompi saada yhteys vatsalihaksiin
  • Kaikki treenit on tähän asti täyttänyt kaikki odotukset. Napakka, kannustava ote ja monipuoliset treenit jatkukoot
  • Treenien tulee olla monipuolisia, harjoittaen ennen kaikkea sellaisia motoriikan alueita, joita on hankalampi ”kuivalla maalla” harjoittaa. Erilaiset kiertoliikkeet ja hypyt, joita ei myöskään voi, sairauden takia muuten tehdä ovat olleet oikein tervetulleita
  • Kiitos hyvästä ja hyödyllisestä jumpasta, tästä on tullut tärkeä osa viikko-ohjelmaa
  • Vesijumppa antaa myös henkiselle puolelle voimaa, koska vedessä liikkuessani tunnen olevani lähes vapaa vaivoistani.
  • Kiitos SUPERhyvästä vesijumpasta:) Mielestäni on mahtavaa, että ohjaajana vaadit meiltä aina sen hetkistä parasta suoritusta ja kannustat läpi treenin.
  • Mahtava ja positiivinen ryhmä ja ohjaaja, tykkään liikkua vedessä todella paljon ja koen hyötyväni siitä.
  • Kiitos ihan parhaista vesijumpista!
  • Ohjattu vesiliikunta on mun ehdoton lempilaji. Kiitos, että pääsin tähän ryhmään.
  • Minulle on erityisen tärkeää päästä näihin yhdistyksen järjestämiin allastreeneihin. Treeni antaa myös henkiselle puolelle voimaa, koska vedessä liikkuessani tunnen olevani lähes vapaa vaivoistani.
  • Hyvän ohjaajan kannustava ja rohkaiseva ohjaus on kaiken a ja o. Meitä treeneissä käyviä on siinä mielessä onnistanut, sillä monipuolinen ja ”tinkimätön” harjoittaminen antaa hyvän ruumiinharjoituksen lisäksi kannustavan henkisen evään, joka riittää taas seuraavaan vesipetojen kohtaamiseen
  • Kiitos Evelle myönteisestä ja kannustavasta ilmapiiristä meidän allastreeniryhmässä. Jatketaan samalla lailla, sinulla on loistavat / monipuoliset treenit.

Huomaathan, että ilmoittautuminen liikuntaryhmiin on sitova. Jos jostain syystä liikuntaryhmä ei kuitenkaan sovi sinulle, tulee peruutuksista ilmoittaa välittömästi tällä lomakkeella. Peruutuksen voi tehdä myös sähköpostilla osoitteeseen liikunta(at)huny.fi tai soittamalla yhdistyksen sihteerille (puhelin: 040 751 4244, soittoajat: ke 10-12, to 12-14). Voit peruuttaa osallistumisesi maksutta viimeistään ennen ryhmän toista kokoontumiskertaa, jonka jälkeen osallistujille lähetetään kausimaksu ryhmästä. Myöhempi peruuttaminen on mahdollista vain painavasta syystä (esim. lääkärintodistuksella). Kausimaksu peritään kaikilta, jotka eivät ole peruuttaneet osallistumistaan hyväksytysti.

Ryhmään osallistuminen laskutetaan pian ryhmän ensimmäisen kerran jälkeen. Lasku lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen osoitteesta no-reply@procountor.com. Huomaa, että lasku voi mennä myös roskapostiin tai muihin postissasi oleviin kansioihin. Tarkkaile postiasi pari viikkoa ryhmän käynnistymisen jälkeen. Mikäli et löydä laskua vaikka käyt ryhmässä, niin ilmoita siitä osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Jos yhteystietosi (sähköpostiosoite, postiosoite, puhelinnumero) muuttuu, muista aina ilmoittaa siitä myös osoitteeseen liikunta(at)huny.fi. Mikäli haluat laskun paperisena, voit valita sen ilmoittautumisen yhteydessä antamalla samalla postiosoitteesi.